“Interactivity”

More interactivity for visitors in the permanent exhibits

«Interactividad»

Very much a living museum, the Porsche Museum is continually working to further develop its viewing collection. At the end of a tour of the exhibits, there is now an interactive “Porsche Touchwall” that invites visitors to research the company’s history in a playful way. When the visitor approaches the 12-metre long touchwall, the intelligent person tracking system opens the wall’s contents level which enables virtual time travel through nine decades of automotive history. Visitors can browse through the wall’s collection of over 3,000 photos, drawings, posters and advertisements of the period of 1931 to the present – including an extensive selection of images and technical data about nearly all street vehicles and race cars that sport the Porsche logo.

New contents are imported and added daily – fully automatically – via the wall’s interface to the database of the historical archives. Another special feature is navigation by touch frames, which allow several different visitors to control the media simultaneously with multi-touch gestures. Even the smallest of details can be viewed using the zoom function. What seems so playfully easy to visitors is actually an exceptional piece of high-tech wizardry. The 20 full-HD 55” displays with natively prerecorded content are driven by five graphic PCs with a 3D real-time application that also enables functions such as moving images over the entire length of the touchwall.

Another new highlight of the permanent exhibit is the interactive sound installation “Porsche in the Mix” which is a unique type of exhibit worldwide. Here, the visitor first chooses a favourite from seven vehicle models. The exhibit plays back the characteristic sounds of vehicles ranging from the 356 to the 911 and up to the 918. The visitor can then activate and deactivate eight additional sounds via a touchscreen. Sounds like indicators lights, doors closing and engine sounds are integrated into the “base track”. This progressively leads to a complete composition. The sound sources are based on original Porsche vehicle sounds that are visualised by video and animations on the wall surface. The LED sound level indicators hover in the space and vary in height and movement according to the vehicle sound and its volume. Finally, visitors can compose their own musical piece and send it home by email. “Porsche in the Mix” gives visitors a dynamic, audio-visual experience that lets them experience the Porsche brand emotionally in a unique way.

Multimedia Guide

In future, modern channels will be increasingly used to enhance the presentation of Porsche’s origins and its experience in vehicle construction. The Porsche Museum now has a new multimedia guide. The previous audio clips have been expanded to include 5,000 pictures and 700 films of all exhibits in the permanent exhibition, which can be accessed via a high-resolution touch display. As a result, visitors will be able to immerse themselves even more deeply into the sports car manufacturer’s history in the future. The guide is available in the following languages: German, English, French, Spanish, Italian, Russian, Japanese and Chinese. A children’s version is also available for our younger visitors.

Al final del recorrido de la exposición, una «Porsche Touchwall» interactiva espera al visitante, invitándole a investigar la historia de la empresa en forma multimedia. A medida que el visitante se acerca a la pared táctil de doce metros de largo, se abre un nuevo nivel que permite un viaje virtual a través de nueve décadas de historia del automóvil y de Porsche. Los visitantes pueden ver más de 3000 imágenes, dibujos, carteles y anuncios desde 1931 hasta la actualidad, que incluyen una amplia selección de imágenes con datos técnicos de casi todos los vehículos de carretera y de competición con el emblema de Porsche.

A través de una interfaz de la instalación, se importan nuevos contenidos desde la base de datos del Archivo Histórico y se muestran de forma totalmente automática todos los días. Otra característica especial es la navegación a través de marcos táctiles que permite a varios visitantes controlar los medios de forma simultánea mediante gestos multitáctiles. Incluso los detalles más pequeños se pueden ver usando la función de zoom. Lo que al visitante le parece lúdicamente sencillo es en realidad una extraordinaria pieza de alta tecnología. 20 pantallas Full-HD de 55" están controladas por cinco PC gráficos con una aplicación 3D en tiempo real, que también permite funciones como el desplazamiento de imágenes a lo largo de toda la pared táctil.

Otro punto culminante de la exposición permanente es la instalación sonora interactiva «Porsche in the Mix», única en su género en el mundo. Los visitantes pueden elegir su favorito entre siete modelos de vehículos. Desde el 356 hasta el 911 y el 918, se oye el sonido característico de cada vehículo. A continuación, el visitante puede activar y desactivar ocho sonidos adicionales a través de una pantalla táctil. Los sonidos como los intermitentes, el cierre de las puertas o el sonido del motor se integran en la pieza musical. De esta manera, se crea sucesivamente una composición completa. Todas las fuentes de sonido se basan en los sonidos originales de los vehículos Porsche, que se visualizan en la superficie de la pared mediante animaciones cinéticas y de vídeo. Los indicadores LED del nivel de sonido flotan en el espacio y varían en altura y movimiento dependiendo del ruido y volumen del vehículo. Al final, el visitante puede enviarse a casa por correo electrónico la pieza musical que ha compuesto. «Porsche in the Mix» ofrece a los visitantes una experiencia audiovisual dinámica que convierte a la marca Porsche en una experiencia emocional única.

Guía multimedia

En el futuro, los orígenes de Porsche y, por lo tanto, su experiencia en la construcción de automóviles se demostrarán cada vez más a través de los canales modernos. El Museo Porsche dispone ahora de una nueva Guía multimedia. Las anteriores contribuciones en audio se han ampliado con 5000 imágenes y 700 películas en todas las piezas de la exposición permanente, y se puede acceder a ellas a través de una pantalla táctil de alta resolución. Los visitantes podrán profundizar aún más en la historia del fabricante de automóviles deportivos. La guía está disponible en los siguientes idiomas: alemán, inglés, francés, español, italiano, ruso, japonés y chino. También ofrecemos una versión infantil para nuestros visitantes más jóvenes.

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