“Interactivity”

More interactivity for visitors in the permanent exhibits

Interactivité

Very much a living museum, the Porsche Museum is continually working to further develop its viewing collection. At the end of a tour of the exhibits, there is now an interactive “Porsche Touchwall” that invites visitors to research the company’s history in a playful way. When the visitor approaches the 12-metre long touchwall, the intelligent person tracking system opens the wall’s contents level which enables virtual time travel through nine decades of automotive history. Visitors can browse through the wall’s collection of over 3,000 photos, drawings, posters and advertisements of the period of 1931 to the present – including an extensive selection of images and technical data about nearly all street vehicles and race cars that sport the Porsche logo.

New contents are imported and added daily – fully automatically – via the wall’s interface to the database of the historical archives. Another special feature is navigation by touch frames, which allow several different visitors to control the media simultaneously with multi-touch gestures. Even the smallest of details can be viewed using the zoom function. What seems so playfully easy to visitors is actually an exceptional piece of high-tech wizardry. The 20 full-HD 55” displays with natively prerecorded content are driven by five graphic PCs with a 3D real-time application that also enables functions such as moving images over the entire length of the touchwall.

Another new highlight of the permanent exhibit is the interactive sound installation “Porsche in the Mix” which is a unique type of exhibit worldwide. Here, the visitor first chooses a favourite from seven vehicle models. The exhibit plays back the characteristic sounds of vehicles ranging from the 356 to the 911 and up to the 918. The visitor can then activate and deactivate eight additional sounds via a touchscreen. Sounds like indicators lights, doors closing and engine sounds are integrated into the “base track”. This progressively leads to a complete composition. The sound sources are based on original Porsche vehicle sounds that are visualised by video and animations on the wall surface. The LED sound level indicators hover in the space and vary in height and movement according to the vehicle sound and its volume. Finally, visitors can compose their own musical piece and send it home by email. “Porsche in the Mix” gives visitors a dynamic, audio-visual experience that lets them experience the Porsche brand emotionally in a unique way.

Multimedia Guide

In future, modern channels will be increasingly used to enhance the presentation of Porsche’s origins and its experience in vehicle construction. The Porsche Museum now has a new multimedia guide. The previous audio clips have been expanded to include 5,000 pictures and 700 films of all exhibits in the permanent exhibition, which can be accessed via a high-resolution touch display. As a result, visitors will be able to immerse themselves even more deeply into the sports car manufacturer’s history in the future. The guide is available in the following languages: German, English, French, Spanish, Italian, Russian, Japanese and Chinese. A children’s version is also available for our younger visitors.

A la fin de la visite de l'exposition, une "Porsche Touchwall" interactive sera mise à la disposition du visiteur, l'invitant à faire une recherche multimédia sur l'histoire de l'entreprise. Quand le visiteur s'approchera du mur tactile de douze mètres de long, un nouveau niveau s'ouvrira et permettra un voyage virtuel à travers neuf décennies d'histoire de l'automobile et de Porsche. Le visiteur pourra parcourir plus de 3 000 photos, dessins, affiches et publicités de 1931 à nos jours, y compris une vaste sélection d'images comprenant des données techniques sur presque tous les véhicules routiers et de course portant l'emblème Porsche.

Grâce à une interface de l'installation avec la base de données des Archives Historiques, les nouveaux contenus seront importés et affichés automatiquement tous les jours. Une autre particularité est la navigation via des cadres tactiles, qui permet à plusieurs visiteurs de contrôler le média simultanément en utilisant des gestes multitouches. La fonction zoom permettra de visualiser les moindres détails. Ce qui paraîtra ludique et simple aux yeux du visiteur sera en réalité un montage extraordinaire de haute technologie. 20 écrans entièrement HD 55" seront contrôlés par cinq ordinateurs haute résolution, avec une application 3D en temps réel, qui permettra également des fonctions telles que des images animées sur toute la longueur du mur tactile.

Un autre point fort de l'exposition permanente est l'installation sonore interactive "Porsche in the Mix", unique en son genre dans le monde entier. Les visiteurs peuvent choisir leur véhicule préféré parmi sept modèles. De la 356 à la 911 en passant par la 918, on entend le son caractéristique de chaque modèle. Le visiteur peut alors activer et désactiver huit sons supplémentaires via un écran tactile. Les sons de clignotants, de fermeture des portières ou le bruit du moteur y sont intégrés. De cette façon, une composition complète est successivement créée. Toutes les sources sonores sont basées sur les sons originaux des véhicules Porsche, qui sont visualisés sur la surface du mur par des animations vidéo et cinétiques. Les voyants LED de niveau sonore flottent dans la salle et varient en hauteur et en mouvement en fonction du bruit et de la taille du véhicule. A la fin, le visiteur pourra envoyer par e-mail son morceau de musique qu'il a lui-même composé à la maison. "Porsche in the Mix" offre aux visiteurs une expérience audio-visuelle dynamique qui fait de la marque Porsche une expérience émotionnelle unique.

Guide Multimédia

A l'avenir, les origines de Porsche et donc son expérience dans l'ingénierie automobile seront de plus en plus démontrées par des canaux modernes. Le musée Porsche dispose d'un nouveau guide multimédia. Les précédentes contributions audio ont été complétées par 5 000 images et 700 films sur toutes les présentations de l'exposition permanente, accessibles via un écran tactile à haute résolution. A l'avenir, les visiteurs pourront davantage s'imprégner de l'histoire de ce constructeur de voitures de sport. Le guide est disponible dans les langues suivantes : Allemand, anglais, français, espagnol, italien, russe, japonais et chinois. Nous offrons également une version pour enfants, pour nos jeunes visiteurs.

previous item
Expositions spéciales